بيمارستان آموزشي فاطمه الزهرا (س) ساري
۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ خرداد
br ENGLISH
منشور حقوق گيرندگان خدمت(بيمار)

منشور حقوق گيرندگان خدمت

 

vبيمار حق دارد در اسرع وقت، درمان و مراقبت هاي مطلوب، موثر، همراه با احترام كامل را بدون توجه به عوامل نژادي – فرهنگي و مذهبي از گروه درمان انتظار داشته باشد.

vبيمار حق دارد پزشك، پرستار و ساير اعضاي گروه و محل بستري را در صورت تمايل بشناسد.

vبيمار حق دارد قبل از معاينات و اجراي درمان، اطلاعات ضروري در خصوص مراحل تشخيص – سير پيشرفت بيماري و روش هاي درماني موجود و عوامل احتمالي و يا كاركرد ساير روش ها را در حد درك خود از پزشك معالج دريافت و در انتخاب شيوه نهايي درماني مشاركت نمايد.

vبيمار حق دارد در صورت تمايل شخصي و عدم تهديد سلامتي آحاد جامعه طبق موازين قانوني رضايت شخصي خود را از خاتمه درمان، اعلام و يا به ديگر مراكز درماني مراجعه نمايد.

vبيمار حق دارد جهت حفظ حريم شخصي خود از محرمانه ماندن محتوي پرونده پزشكي، نتايج معاينات و مشاوره باليني جز در مواردي كه بر اساس وظايف قانوني از گروه معالج استعلام صورت مي گيرد اطمينان حاصل نمايد.

vبيمار حق دارد با كسب اطلاعات كامل فعاليت هاي آموزشي پژوهشي بيمارستان، تمايل و رضايت شخصي خود را براي مشاركت در اين فعاليت ها اعلام نمايد و يا در مراحل مختلف پژوهش از ادامه همكاري خودداري نمايد و همچنين مطمئن گردد كه عدم رضايت وي براي ادامه مشاركت، تأثير بر ارائه خدمات مراقبتي از طرف بيمارستان نخواهد داشت.

vبيمار حق دارد در صورت اعزام و ادامه درمان در ساير مراكز درماني، قبلاً از مهارت گروه معالج ميزان تعرفه ها و پوشش بيمه هاي خدمات در مركز درماني مقصد مطلع گردد.

vبيمار حق دارد در تمام طول مدتي كه در بيمارستان حضور دارد از حفاظت كامل از اموال خود توسط بيمارستان مطمئن گردد.

vبيمار حق دارد از محدوده زماني مورد قبول براي اولين ويزيت پزشكي و پرستاري ، انجام مشاوره اعلام جواب تست هاي پاراكلينيك غير اورژانسي با توجه به قوانين و مقررات موجود در بيمارستان مطلع گردد.

vبيمار حق دارد از پروتكل و خط مشي و روش بيمارستان جهت حمايت مناسب از گروه هاي آسيب پذير جامعه از جمله كودكان، خانم هاي باردار، معلولان ذهني و جسمي، سالمندان، بيماران رواني ، افراد ناتوان و بدون سرپرست اطلاع داشته باشند.

vبيمار حق دارد به هنگام معاينه پزشك، فرد معتمدي را به همراه داشته باشد.

vبيمار حق دارد كه پزشك دومي (خارج بيمارستان يا داخل بيمارستان) را به عنوان مشاور انتخاب و از او نظر خواهي نمايد.

vبيمار حق دارد از قوانين، مقررات و ايين نامه ها و تعرفه هاي مربوط به هزينه هاي درماني موجود در بيمارستان اطلاع داشته باشند.

vبيمار حق دارد كه شكايات و انتقادات خود را بدون ترس از مجازات و بوجود آمدن اختلال در كيفيت دريافت خدمات سلامت به صورت كتبي يا شفاهي و با رعايت قوانين و مقررات و به شيوه اي محترمانه به مقامات ذيصلاح ارائه نمايد. 

 


pasting
1397/11/11
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal